Akord

Akord Resonet

Historie a popis

Havajská kytara Akord se začala vyrábět v roce 1954 ve firmě Dřevokov Blatná. Byla vyrobena pod značkou Resonet, což byla firma, kterou Dřevokov převzal. V té době ještě se elektrofoniceké kytary v Československu nevyráběly. Havajka Akord byla počátkem výroby elektrických kytar u nás.

Havajská kytara Akord je z masivu. Pod plastovým krytem má jeden snímač, na který je napojen regulátor hlasitosti. Z něj je vyveden signál na klasické banánky.

Zkušenosti s nástrojem

Zkušenosti s tímto nástrojem vpodstatě nemáme, protože hra na něj je zcela odlišná od hry na elektrofonickou kytaru. Proto můžeme tento nástroj posuzovat jen po stránce řemeslné. I z dnešního hlediska nových technologií je velmi dobře zpracován a celkvý stav i po více jak 50ti ! letech je velmi dobrý. Mezi výstupními banánky je dodatečně vytvořen otvor, kterým byl vyveden kabel na klasický 5ti kolíkový DIN konektor. To však bylo již předchozími majiteli domontováno a není to samozřejmě originální. Otvor se zbytkem kabelu bohužel zůstal. Má zajímavé zdobení ladících mechanik.

Na fotografiích níže bohužel není originální knoflík na potenciometru hlasitosti. Ten je pravděpodobně z nějaké Galaxis kytary nebo podobné.

Pokud byste kdokoliv měli nějaké zkušenosti s touto kytarou, neváhejte a pošlete nám je. Rádi zveřejníme. :-)

Vaše komentáře

Napište cokoliv k této kytaře: zejména Vaše zkušenosti, postřehy, opravy a doplnění textu a vše, co by mohlo ostatní zajímat. Obecné informace prosíme pište do OBECNÉ DISKUSE. Jakékoliv materiály, fotografie, delší texty a ostatní prosíme zašlete na náš e-mail

  1. Travenec:

    Tuto kytaru jsem vlastnil vedle další havajské kytary Arioso, na kterou hraji dodnes. Nástroj měl velmi dobrý zvuk, velkou výstupní úroveň signálu. Zvukově je tato kytara srovnatelná s nástroji jiných výrobců, které jsem mohl slyšet, nebo vyzkoušet. Velmi dobře hodnotím orientační značky na hmatníku. Je to velmi přehledné a umožňuje i velmi rychlé přechody z oktávy do oktávy, bez nebezpečí omylu.
    Přes jednoduchou konstruci snímače nebyl indukovaný brum nástroje tak velký, že by působil rušivě. Ladění nástroje C6 (CEGACE) umožňuje rychlý postup při učení a umožňuje vytvářet všechny potřebné akordy používané v indoneské a polyneské hudbě. Vyzkoušel jsem i jiná ladění , ale vždy jsem se po čase vrátil k C6.

Přidejte komentář

Abyste mohl komentovat, musíte se přihlásit.