Big Beat

Big Beat

Historie a popis:

Velice výstižně je popis uveden ve výborné knize popisující historii elektrofonických hudebních nástrojů ve světě i u nás: Elektrofony (aut. M.Guštar vyd. Uvnitř). Nemá cenu vymýšlet vymyšlené a tak zde uvádíme s laskavým souhlasem vydavatelství:

Od roku 1963 vyráběla firma Československé hudební nástroje, sídlící v Hradci Králové, elektrickou kytaru Big Beat s vlastním ozvučením. Kytara má malé masivní tělo doplněné rámem, zmenšenou menzuru, tremolo, výškově nastavitelnou kobylku a jeden snímač. Pro řízení barvy zvuku slouží dvojice spínačů, z nichž jeden omezuje výšky a druhý basy. Otočný potenciometr slouží pro ovládání hlasitosti. Ke kytaře je možné připevnit malý přenosný tranzistorový zesilovač o výkonu asi 3 W s vestavěným reproduktorem. Pro jeho napájení slouží čtyři ploché baterie 4,5 V, které by měly zajistit až 30 hodin provozu. Součástí zesilovače je i středovlnný vstupní díl, přístroj lze proto používat také jako rozhlasový přijímač.

Zde je opis původního návodu, který jsme pro Vás získali.

Zkušenosti s nástrojem:

Čekáme na Vaše zkušenosti… :-)

Vaše komentáře

Napište cokoliv k této kytaře: zejména Vaše zkušenosti, postřehy, opravy a doplnění textu a vše, co by mohlo ostatní zajímat. Obecné informace prosíme pište do OBECNÉ DISKUSE. Jakékoliv materiály, fotografie, delší texty a ostatní prosíme zašlete na náš e-mail

  1. Nero:

    Ja ako 17. ročný chalan som sa stretol s touto gitarou na jednom jazere pri Frydku Mistku, bolo to asi roku 1967, dvaja vlasatý bigbiťaci si najali čln a v strede jazera hrali na týchto gitarách. Bolo ich počuť široko ďaleko, myslím že hrali niečo od Shadows.

  2. Franta7:

    Jakožto vysloužilý bigbíťák si pamatuji, když se v 60.letech tento model objevil na pultech obchodů s hudebními nástroji. My orthodoxní bígbíťáci co jsme už tehdy v kapele měli zesilovače a reprosoustavy o „obrovském“ výkonu 50W, jsme se tomu modelu docela upřímně pochechtávali. Myslím, že se toho mnoho neprodalo, kdosi z tzv. „koupališťových mlátičů akordů“ si to koupil, věčně s tím byly potíže, pouzdro na monočlánky nemělo řádný kontakt, při prudším pohybu nebo záběru do strun se monočlánky v pozuzdýrku rozviklaly, takže každý úder do strun byl doprovázen zvuky z reproduktoru jako když štěká postřelený foxteriér. Tremolo mělo brzy vytahané pružiny, kytara neladila od druhé polohy výš ani když se tremolo vůbec nepoužívalo, mechanika ladění nepříliš kvalitní, no prostě podle mých vzpomínek tahle kytarka moc muzikantů nenadchla a jaksi se to ve své době moc neujalo…
    S odstupem více, než 40 let ale považuji ten nápad v tehdejší době za bezesporu zajímavý a ze sběratelského hlediska za raritu.
    Pro úplnost prosím, aby tento text čtenář nevnímal jako výraz pohrdání tehdejšími konstruktéry tohoto nástroje, ale jen a pouze jako autentický popis reakcí nás, tehdy osmnáctiletých, našemu věku přiměřeně potrhlých bigbítových suverénů…

  3. medis007:

    Nadhernej nastroj (libej se mi ty krivky, nebo jak je zkosena ta hlava a je rovnobezna se spodkem tela) Jednou bych si ji chtel koupit, ale blbe se shani (takze si ji mozna jednou necham postavit od nejakeho kytarare)
    A taky se mi libi ten napad, je jen malo kytar co maj vlastni kombo (nasel jsem asi tri), ale zadna z nich nema radio-proste je to takova ceska raritka
    Matthew

Přidejte komentář

Abyste mohl komentovat, musíte se přihlásit.