Galaxis

Galaxis

Historie a popis

Jolana Galaxis se vyráběla v Krnově od roku 1980. Má dva humbuckery, volnou kobylku s vibratem, dva regulátory hlasitosti, dvoje korkce a samozřejmě přepínač snímačů.

Zkušenosti s nástrojem

Galaxiska byla jednou z nejrozšířenějších „sólovek“ své doby. I když nebyla úplně nejlevnější, pořád byla cenově poměrně dostupná. Nejednalo se o žádnou špičkovou studiovou kytaru, ale o poctivý nástroj pro začínající a pokročilé hráče. Někdy měla díky volné kobylce problémy udržet ladění, ale pokud se nepoužívalo vibráto, tak to nebyl takový problém. Záleželo na celkovém seřízení kytary. Setkal jsem se jednou s Jolanou Galaxis, která byla odborně seřízena dobrým kytarářem a to bych sám nevěřil, jak to může tomuto nástroji pomoci…

Vaše komentáře

Napište cokoliv k této kytaře: zejména Vaše zkušenosti, postřehy, opravy a doplnění textu a vše, co by mohlo ostatní zajímat. Obecné informace prosíme pište do OBECNÉ DISKUSE. Jakékoliv materiály, fotografie, delší texty a ostatní prosíme zašlete na náš e-mail

  1. janoch:

    Zdravim vsetkych,
    tiez mam Galaxisu. Bola to moja prva fungel nova gitara z obchodu. Jedine co mi za tie roky hrania na nej vadilo, bolo tremolo ktotre povolilo struny ledva tak o pol tonu, ale zato rozladilo celu gitaru :) Potom prisli samozrejme ine gitary (Kramer… , Ibanez, Gibson) a Galaxisa skoncila na dlhe roky niekde v pivnici. Teraz po rokoch som si ju vyhrabal ze si ju troska oprasim, zrepasujem a pospominam… a podarilo sa mi na nej dostelovat perfektne nizky a pritom hratelny dohmat, aj hmatnik je stale dokonale rovny. V porovnani s inymi gitarami ma sice naprazdno tupy zvuk ako z plastovej plechovky, ani sustein nie je ziadna slava ale ked sa piche do dobreho aparatu tak sa aj na nej stale da co-to zahrat… S ohladom na to, ze je to socialisticka gitara nizsej triedy je to (az na zopar detailov a po zopar mensich upravach…) celkom pouzitelna a aj hratelna vecicka :)

  2. gibsonx:

    včera sa mi dostala do rúk Galaxiska. presne tá čo je zobrazená v červenom. bolo na nej zopár opravitelných chýb, ako nastavenie snímačov, kobylky, a na džeku bol skrat.....po oprave. som to prvý krát zapol do Fendera a zvuk ma dosť vydesil. ale v dobrom. nastavenie snímačov a korekcie. sú myslím stavané na všetky druhy hudby. od Metalu, cez blues až po jazz. s chuti som ju potrápil a hneď volal majitelovi, že gitara je v poriadku a môže si po ňu s radosťou prísť. :D mimochodom mám doma zopár gitár medzi nimi aj dvoch Gibsonov a celkom kludne sa táto Galaxiska môže porovnávať…aj ked je pravda, že sú obe rozdielne, čo sa druhu hudby týka. Ak má niekto zléskúsenosti s Galaxisom, buď to bude neivládaním nástroja, alebo zlý aparát.....Fender je to pravé......pevne verím, že firma Jolana pôjde správnym smerom vo výrobe gitár a presadí sa aj na západných trhoch…len to chce osloviť muzikantov a viac reklamy. …ale niesom obchodný manažér.......GOOD LUCK JOLANA !

  3. vajcos:

    Dobrý den,

    prodám svoji Jolanu Galaxis. Koupil jsem ji asi před půl rokem, ale nemám čas se ji věnovat.
    Kytara je černé barvy a je plně funkční. V případě zájmu mě kontaktujte na e-mailu: janvajdecka@seznam.cz
    Můžu poskytnout další informace nebo poslat fotky.

    s pozdravem

  4. Kopky:

    Zdravum potreboval bi som pocmoct ohladom schemi an zapojenie potenciomtra lebo mam pozicanu gitaru od kamarata a on am tak dodrbane tie potenciometre ze bi som mu ich chcel vimenit nemohol bi mi tu hodit niekto shcemu ?? ako to zapojit lebo som s thoo magor vopred dakujem :D

  5. cerma:

    jurho94: nauč se chovat, tzn nepoužívat slova jako „hajzle“ pro někoho, kdo má jiný názor. Navíc se jedná o český výrobek, takže si můžu kritizovat jak chci. Slovenské kytary nekritizuji, protože žádné neexistují :-)

  6. Ero:

    Moji Galaxisku jsem objevil v jenom bazaru v Plzni na Slovanech v roce 1992, stála 900Kč včetně příslušenství – koženkového obalu, tremolo páky, originální šňůry a tří rezatých strun. Na pickguardu se skvěla nálepka Bravo s partičkou z Beverly Hills a na obalu nápis „Chodov core“.
    Elektrická kytara byla mým snem od chvíle, kdy si u mě spolužák přes noc uložil vypůjčenou Diamantku a já svým rodičům zkazil televizní večer. Nikdy předtím jsem na žádnou kytaru nehrál, ale „elektrický“ zvuk a možnosti jeho úpravy mě zcela pohltily a mé rozhodnutí bylo jasné.
    Jakmile jsem zapomněl na pochybné úpravy španěl „z hospody za dvě kila“ a podařilo se mi „vytunit“ vysvědčení na úroveň přesvědčující mé rodiče, vysněná elektrika se ocitla u mě doma. Prvního křestu se jí dostalo přes rádio Domino na ony tři struny a já hned běžel koupit svoji první sadu Delicia, chytrou knížku a součástky na fuzz – klasiku s MAA741 a diodami ve zpětné vazbě.
    Poté jsem si brnkal sám doma čtyři roky, většinou akordy nasucho, kdy jsem ocenil poměrně hlasitou rezonanci masivu Galaxisky postačující ke hře bez zesilovače. Rovněž jsem zkoušel stavbu různých aparátů, většinou zesilovačů do 10W s výstupem na bednu od gramofonu. S gramobednou jsem dokonce napochodoval na pódium ještě v roce 1996, kdy se v Plzni otevíralo divadlo Čas a zahajovacím programem bylo první kolo soutěže folkových kapel, kde jsem se účastnil v malém téhož roku začínajícím uskupení. Na tomto i jiných vystoupeních jsem soustavně trápil zvukaře svým vybavením a nástrojem. Neustále si pletli moji kytaru s baskytarou, dokud jsem nebrnkl do strun. Snad to bylo velkou podobností s jejím basovým protějškem Galaxis bass.
    V roce 1998 jsem se konečně dostal ke kapele hrající rockovou, či spíše punkovou muziku. Tentokrát již se samodomo kombem – byl v něm zesilovač TDA2009, reproduktor z televizoru Oravan s vyztuženou membránou kulovým vrchlíkem a Parketolitem, fuzz a pružinové echo. S postupně dokupovaným vybavením jsem v této kapele na Galaxisku hrál do roku 1999, kdy ji nahradil Squier Strat vyrobený továrnou Yoko na Taiwanu. Fotografie jsou stále ještě k vidění na bývalých kapelových stránkách http://seksy.cdi.cz.
    Na Galaxisku jsem tedy hrál poměrně intenzivně osm let. Co k ní mohu ze své zkušenosti říci?
    Ve své době splnila svoji úlohu poměrně se ctí. Měla robustní krk, který se ani po letech nesnažil deformovat, výrobce zřejmě použil kvalitní dobře vybraný přířez. Svorník je na něm seřiditelný u těla, lze to tedy jemně provést i s nataženýma strunama. Ladicí mechanika je jednoduchá plechová lisovaná, za dlouhou dobu se pravděpodobně rozviklá, nicméně při dobré údržbě a šetrné zacházení umí dobře držet ladění. K dokonalosti mi zde pomohla výměna této mechaniky a „umění“ na ni navinout struny. Možná se budete divit, ale viděl jsem na kolíkách namotané všelijaké „transformátory“.
    Co rozhodně nemohu na krku Galaxisky pochválit, jsou pražce. Jsou velmi tenké, snadno se vyhmatají a po přebroušení z nich mnoho nezbyde. Jsou zdrojem drnčení strun a nedohmátlých tónů. Slabší pražce jsem viděl pouze na Jolaně Huricane, jejíž pozůstatky také vlastním. Další nectností je typicky „Jolaňácký“ nultý pražec. Neumím pochopit, proč zkušení tvůrci těchto kytar jednoduše neokopírovali plastový „ořech“ s výřezy od jiných výrobců. Je zdrojem nechtěných rezonancí u hlavy kytary a po delší době provozu se v něm tvoří neopravitelné prohlubně. Materiál hmatníku není u mého kusu příliš ušlechtilý, mám ho vyhmataný již od předchozího majitele, ale není to příliš na závadu. Celkově bych krk Galaxisky hodnotil jako trvanlivý, leč málo „akční“. Zkuste si podržet štíhlý krk strata nebo LP, je to docela rozdíl.
    Tělo kytary je výrazně slabší než například strat, tvar je elegantní, ergonomický a alespoň pro mě dostatečně pohodlný. Plastový pickguard slouží svému účelu, nicméně rozhodnutí konstruktéra o něj opřít kobylku bylo vyloženě na škodu tomuto nástroji. Bez pozdějších laborací mi kytara často plastově drnčela a vůbec toto uspořádání ničí dozvuk a kovovou barvu tónu. Kobylka samotná je snadno stavitelná narozdíl od zmíněného Huricana, bohužel jí na cti nepřidává její volné uložení, a také výškové nastavení dvěma postranními šrouby. Tyto šrouby jeví po čase snahu se uvolnit a kobylka tak samovolně během hraní klesá. Já jsem toto řešil naříznutou kovovou podložkou umístěnou mezi konec šroubu a kobylku.
    „Klapací“ tremolo s tlačnou pružinou už bylo kritizováno jinde, já jsem se s ním vypořádal pružinou tak silnou, že je tremolo téměř k nepoužití, ostatně trubička k našroubování páky je již narušena předchozím používáním.
    Další kovový hardware, který jednoznačně musím pochválit jako výborný nápad, je skrytý šroubovák umístěný v rolně sloužící k připevnění řemene. Je velká škoda, že tato geniální a praktická pomůcka není kopírována zahraničními výrobci (nebo snad někým ano?).
    Samostatnou kapitolu by si zasloužily snímače a vůbec celá elektronika této kytary. Oba Saphiry mi sloužily po celou dobu bez poruchy, ale také bez většího nadšení z jejich zvuku. Je na nich znát především snaha šetřit materiálem, a tak ani dobrý skutek v podobě zalití cívek pryskyřicí nezachrání celkový výsledek – zvuk je zahuhlaný, splynutý, bez příjemných harmonických složek a kytara má navíc sklon k brumům a vazbám.
    Postupem času jsem svoji Galaxisku opravoval a vylepšoval, ovšem pouze minimálně s ohledem na originalitu. Měnil jsem několik pražců, brousil je, lakoval oprýskaný krk, měnil ladicí mechaniku, nahradil zoxidované staré vodiče novými, stejně tak i potenciometry a celou elektroniku jsem opatřil stíněním.
    Jolana Galaxis mi po celou dobu věrně sloužila a i když už na ni nehraju, vzpomínám na ni v dobrém. Přijdou mi vhodná slova Buffalo Billa: „Byly to mizerný bouchačky, ale tenkrát odvedly svoji práci“.

  7. jurho94:

    Cerma:ked uz tak nadavas na tu galaxisku v tvojom komentary tak preco si ju nedas dokopy jasne ze je ta gitara odflaknuta a aj je dost stara nato aby sa rovnala s dnesnymi gitarami tak preco si nedas dokopy napriklad mechaniku dakus podotahovat,nastavit,opravit,dotiahnut hmatnik ked sa šruba urve tak zrenovovat cely hmatnik…ale hlavne si tam nadaval na tu pohyblivu kobilku,tak si ju tam prilep ty debil…my sme ju tam prilepili nejakym lepidlom nieje to natvrdo ako sekundove ale nieje to ani mekke nastavili sme ju tak aby gitara ladila a jemne prilepili k plastu nieje to ziadny zasah do gitary a aj keby ta kobilka nebola prilepena nikdy sa mi ju pod tlakom strun nepodarilo posunut pocas hrania ked dotoho trepes jak narušeny tak sa ani necuduj treba kus pohnut mozgom a nie len prist sem nadavat na tuto gitaru ze je tol en kus dreva a hotovo…popremyslaj nad tou gitarkou co vsetko sa nanej da upravit ale kedze ju uz nemas lebo si taky ubohy ze nevies dat dokopy ani tie najzakladnejsie veci tak sa ti necudujem…zbohom hajzle…

  8. jurho94:

    Hoj!
    keby daco mam aj nejake fotky z opravy toho hmatniku co bol opravovany keby dakto chcel ta mozem poslat…

  9. jurho94:

    Se!
    Viem ze tieto jolanky su odflaknute nastroje samozrejme nie vsetky ale podla navrhnutia niektorych casti nastroja to vyzera dost uboho neviem kto to navrhoval…Ale mat doma taku galaxisku je zaujimavost a ked upravite zapojenie snimacov tak sa znej da vitiahnut naozaj vela samozrejme nieje dobra na drive,ale ma velmi pekny zvuk na blues z jemnym vybudenim a na hranie z cistym zvukom…Kôli jej nedokonalej konstrukcii plastu-pickguardu a uchytenia snimacov ma dost nepekny zvuk no ako som tu uz pisal pri spravnom zapojeni snimacov,korekcii…sa znej da dostat dost vela nedavno sa stala taka vec,ze šruba ktora spevnuje-napina krk bola stale volna a otec prisiel nato ze ta sruba ma uchitenie niekde medzi nultym a prvym prazcom a pri dotahovani sruby sa zacalo to labilne uchytenie vtlacat do dreva a zacalo vydvihovat menzuru hmatnika medzi nultym a prvym prazcom…na konci šruby bol taky zelezny hranolcek uchyteny v dreve aby sa sruba nevitiahla no bol dost lajicky opracovany a mali tak otec ho nahradil,vlastne len knemu prirobil podobny hranolcek vecsieho a spravnejsieho tvaru potom sa hmatnik osetril uzavrel sruba sa napla hmatnik si sadol a teraz je hmatnik skoro ako novy no je iste v lepsom stave ako pred touto opravou aj ked sme si z otcom nachvilku mysleli ze jolanka uz svoje prezila no nastastie hraje perfektne mne osobne sa nanej najradsej hraje blues pri istom zapojeni je zvuk velmi nadherny…

  10. lubochlast:

    Je možné, že si z nostalgie opravujete galaxisky. Sto ľudí, sto chutí. Ja by som si tiež kúpil modrometalizovú proximu I./lebo to bola moja prvá elektrika/, ale opravovať ju a hrať na nej, to určite nie.

  11. PetaKlic:

    přes víkend seřízeno, drobně poopraveno. časem bych udělal ty pražce. jsem s ní nadmíru spokojen!

  12. PetaKlic:

    kdo nadává na galaxisku? :-O včera jsem si jednu dovezl, těžce vybojovaná na aukru, má několik hmyzů, spojených s věkem, který se musej vychytat (utáhnout a promazat ladění, podložit krk, podívat se na elektriku a časem přepražcovat) ale má naprosto uchvacující plný srozumitelný a přímočarý zvuk a zní dobře i přes tranzistorák!! pro nás vyznavače kytarovýho jazzu jasná volba. pološílený jolanový zapojení tónový clony tomu dává krásnej rozsah různých barev tónu a všechny jsou příjemný. navíc, nevím jak je to možný, se i přesto, že není seřízená, velmi přesně ovládá, každý tón je tam kde má být.

  13. Fuckub:

    Nedávno jsem se vrátil po pár měsících z Kanadského Vancouveru. Jel jsem na po jednom předměstí a zahlédl jsem bazar zaměřen na kytary,basskytary a aparaturu.Tak jsem vlezl dovnitř a prozkoušel pár kytar a pak koukám za pult na zeď a nevěřil jsem..... Říkám prodavači „Odkud máte támhletu kytaru?“ a on „Ta není na prodej“ . Já říkám „Vypadá to jako stará Česká Jolana Galaxis“ a on na mne koukal a zamračil se a šel se na ní podívat a pak říkal…„no..je to Galaxis…odkud to znáte?“ ......

    No byl jsem překvapen kde se všude můžu s těmahle kytarama potkat :D

  14. jurho94:

    dobry den!tak kazdy tu vecsinov nadava na jolanu galaxis donedavna som si to ze je zla onej myslel aj ja ale bohuzial z otcom sme ju skusali davat dokopy prva uprava bolo napnutie hmatnika aj sa potom zrovnal a uprava prazcov cize ich zapilovanie pilnikom lebo boli zle osadenie potom sme znizili struny hore kde je ten plast na konci hmatnika upravili sme hlavne nulty prazec cize sme vlastne opravili hmatnik ktori uz davno narychlo zbuchali v zavode kde sa tato gitara vyrabala.Dalsi krok bol vlastne ten ze gitara vzdy zvoni co roby problemi pri solach vzdy sa struny rozoznievaju tento problem bol asi doteraz najvecsi ziadal si vela skumania preco to tak je, preco ta gitara tak rezonuje,no mna vtedy napadlo ze snimace su ulozene cize pripevnene v plaste a plast ma dost velku plochu pod ktorou je vzduch a neni tam nic cize gitara mohla rezonovat nasledne rozochvela struny a snimac zachytaval tento doznev strun noa jednoducho to bol ten problem lebo aj stratocastre maju pripevnene snimace v plaste ale neni pod nim tolko prazdna su tam v gitare jednoducho vyfrezovane tri otvori pre snimace a hotovo,no takze stym sme zas vybabrali takto mali sme doma taky sivi penovy material hruby asi 3mm no zneho sme nastrihali take kusky aby sme nimy presne vypodlozili plast tam kde lezal na dreve potom sme plast prysrubovali a ten material si potom sadol osadil sa a plast uz nerezonoval bol pruzne uchyteny.Dalsia uprava bola taka mala uprava snimacov no vlastne ako su uchytene k plastu tak su uchytene troma srubkami no a tam su aj pruziny no medzi tie strubky a snimac treba nastrihat take obdlznicky molitanu hrubky takej aby sa snimac netriasol a necerngal tam lebo dost sa chveje a potom tam stale nieco chrapci cize je ten snimac ulozeny pruzne.Dalsia uprava spociva vtom ze gitara ma velky šum tak sme vystrihly z plosneho spoja take kusky ze sa akurat zmestili pod snimace teda do vyfrezovanej casti gitary pod snimace aj pod potenciometre a vsetko sme to spojili na zem treba aj ten kablik co ide od kobilky dat na zem aby sa uzemnili struny.No a teraz je narade najvecsia uprava gitary ktoru sme urobili prave dnes vlastne ju robil oco ja som nemal cas daval som dokopy svoje kombo…no takze cela elektronika cize zapojenie snimacov a pouzite zapojeie potenciometrov je uplne na hovno…oco to cele vypajkoval a tak sme skusali zapojenia z casopisu radioamater kde su vseliake zapojenia cievok cize snimacov,pouzite suciastky a zapojenie potenciometrov oco nasiel par vhodnych schem a oskusal ich na tejto giatre samozrejme kazde zapojenie potreboval vybrat plast zapojit to podla schemy zalozit plast naladit gitaru a skusat…no zabralo mu to cely den ale vysledok je prekvapujuci…kobilkovy snimac je zapojeny podla jednej schemy z radioamatera funguje takto:kobilkovy snimac je ovladany halsitostou a potenciometrom ktori stahuje vysky,krkovy snimac je zapojeny takto:ovlada sa hlasitostou a je tam potenciometer ktorim sa tiez stahuju vysky ale na jednej strane potenciometra sa skratuje jedna cievka snimaca cize sa zo snimaca stava singel a mas to sper zvuk gitara tym ziskala dost moznosti nastavenia zvukov a ma este prepinac kde sa prepinaju snimace kobylkovy,kobilkovy+krkovy,krkovy snimac,to su polohy snimaca.No zaver je takyto:gitara hra perfektne nehovorim ze este sa nebudu skusat aj ine zapojenia aj to je mozne ale teraz to hra velmi dobre ale gitara musi byt aj po technickej stranke v dobrom stave inac sa na nej hra neprijemne a nemate stoho taky pozitok tu giatru som kupil za 60eur bola v hroznom stave no teraz je znej super gitara na blues na hard rock na metal no na vsetko aj ked pripojim efekt alebo ked hra na vybudene lampy tak ma super zvuk.Ja mam svoju gitaru ktora je velmi dobra a mam ju rad ma vyse 10 rokov hmatnik je dokonale rovny a ma nadherny zvuk cize mam podla coho porovnat ci ta jolana galaxis je dobra alebo nie no jasne ze kazdy ma pravo povedat ze jolana galaxis nieje dobra…no jednoducho treba sa stym pohrat nie kazdy ma nato doma material a nie kazdy ma na ucte prostriedky:) ale hra vyborne mna sameho to prekvapilo lebo vlastne som ju predal ocovy lebo sa mi velmi nepacila ale teraz je perfektna ak mate nejakle otazky alebo hocico co chcete vediet tak piste na email:jurho94@pokec.sk

  15. lubochlast:

    Spoluhráč v kapele mal čisto novú galaxisku žltej farby. Takže hral som na čisto novej galaxiske. Pravda doba bola zlá a my sme fakt nemali prachy na vysnívanú diamantku. V tej dobe som galaxisku porovnával aj s gitarou Shark, diamantkou /zapožičané gitary/ a svojou proximou.
    To už nehovorím o syrinxoch a kramerách ktoré síce boli vo výkladoch ale boli pre nás prakticky nedostupné. Už som to tu niekde písal že som hral 5 rokov na Proxime I. Hrávam na Jolanu Strat a na diamantke dokonca hrám veľmi rád, lebo pri hre ma ťahá k úplne iným nápadom ako keď hrám na svojom Lee hooker superstrate. /možno len pocit/. Mám len Československé gitary, takže som patriot. Jolanám zdar

  16. Jolana.cz:

    Re: lubochlast: bez ohledu na patriotismus se opravdu mýlíte. Měl jste někdy v rukou Galaxisku v dobrém stavu ? Dnes většinou seženete jen Galaxisky, které prošly mnoha rukama začínajících mladých muzikantů a také podle toho vypadají… Zkuste někdy nějakou slušnou. Pokud by nějaká ta čínská potvora nastříkaná autoemailem zažila alespoň půlku z toho, co ty Galaxisky, tak … :-)

  17. lubochlast:

    Úplne súhlsím s cermom. Nič horšie neexistuje. Medzi čína šmejdami músíš dlho vyberať aby si našiel horšiu gitaru, ale jednu horšiu som vlastnil. Bol to cort ktorý neladil vôbec. Od druhého gitaristu s kapely /hral na hammer/ som dostal radu aby som ho jebol o kolaj. Nakoniec som ho vymenil s doplatkom za lepšiu gitaru. Ak niekto nemá lóve a chce gitaru jolana nech skúša strat, diamantku.

  18. galdr12:

    !!!!!Please!!!!!!!!!Please!!!!!!!Potřebuju schéma zapojení snímačů a ovládacích potenciometrů
    na galdr12@seznam.cz

  19. dusanpantucek:

    Galaxiska je super. Chvilku trvalo, nez jsem z ni dokazal, co se tyce zvuku, dostat maximum (nemyslim tim za pomoci krabicek a ruznych jinych hovadinek :-), ale volbou optimalni techniky hry) a nezbyva, nez potvrdit, ze cinske kopie stratu jsou (alespon dle meho ucha) ve srovnani s ni zvukove mnohem horsi. Samozrejme za predpokladu, ze je dobre sestelovana (coz u jiz zminenych cinskych vyrobku ani neni mozne, nebot byste napr. jen prohnuti krku museli nastavovat kazdy tyden, aby bylo porad optimalni :-)) ).

  20. tommy86:

    bry večer :)
    ja som tiez jeden z hrdych vlastnikov galaxisky, vlastne ju mam tak dlhodobo požičanu :D podla mna rozhodne nieje taka zla ako tu niektory pšu, teda aspon ta moja.. takze to asi zaleži od kusu. Moja sa nerozladuje, skoro vôbec, ani pri pouzvani tej smiesnej podladovacej páky :D zvuk je v pohode, určite nie ako banjo :D len sa v tom treba trochu pošpárat… ja som ju cekom dobre pošteloval, aj ked je to moja 1. elektrika, hra sa na nej super. Mam len jeden problem, za nultakom je taky akoby prvy prazec, asi pol cm od nultaku, a problem je ze niektore struny mi tam drnčia ked hram ,,tvrdsie,, a kedze hram hlavne punk a metal tak mi to vadi dost. zatal som to vyriešil tak ze som to omotal gumou, na hrube E to zabralo ale ostatok stale drnči… neviete niekt poradit ako sa to da vyriesit ? ak ano napiste mi prosim na mail punkrock101@azet.sk .. velmi by ste mi tym pomohli

  21. andreas luermann:

    zdravicko, na tuto stranku som sa registroval len aby som aj ja mohol napisat nieco o mojej jolane – doteraz s nou nebol ziadny vazny problem(nic s elektronikou) taktiez som nemal problem s rozladovanim, ani s tremolom som nemal problem, myslim si ze sa mi oplatilo kupit ju urcite kvalita zvuku zavisi od technickeho stavu ae taktiez si myslim ze zavisi aj od rocniku vyroby – ohladom tochto by som chcel radu lebo neviem v ktorom roku bol moj kus vyrobeny lebo je bielej farby

  22. Jolana.cz:

    re: cerma: kažý názor je dobrý. I když je negativní. Bez ohledu na patriotismus s Vámi nemohu souhlasit. Mnohokrát se na mě obrátili přátelé s tím, že chtějí koupit nějakou „čínu“ za 3 až 5tis (což jest asi kategorie nové Galaxisky – konstrukční, nikoliv cenová). A opravdu při nejlepší vůli se mezi těmi produkty nedalo vybrat. Styděl bych se je doporučit a proto jsem raději řekl, že s výběrem neumím poradit. Tito přátelé si většinou sami vybrali nějaké „čínské zázraky“ a do roka se jich zbavili a část jich si koupila Jolany. (Samozřejmě po čase i jiné kytary). I nadále tvrdím (je to věc názoru – dle mých zkušeností), že slušně seřízená Galaxiska s přitaženou vybrpákou je pro začínající kytaristy mnohem větším přínosem, než většina levné čínské produkce. Je to opravdu věc zkušeností každého a stavu kytar, se kterými se setkal.
    Jen pro zajímavost: nějaký fanda Jolan mi napsal, že na Jolaně hraje právě i ten patriotismus – jako dřevo na Hammondkách s elektomechanickým generátorem. Jak prý můžou hrát simulátory Hammondek od Suzuki, natož nějaké simulace v počítači ? :-) Je to velmi krásný názor a přirovnání a já rozhodně souhlasím :-)
    Ještě poznámka: píšete, že Vám prošlo rukama hodně čínských kytar. Vy jste jejich prodejce ;-) Nic ve zlém a jakýmkoliv hratelným kytarám zdar !!! :-))

  23. cerma:

    jolana.cz: opravdu nemohu souhlasit. Proslo mi rukama hodne kytar Korea a Cina a zadna z nich nebyla tak strasidelna jako Galaxiska ..... Je to opravdu extremne nepovedena vec. Coz neni u Jolany zadna vyjimka. Iris, Proxima … staci vzit do ruky jakoukoliv kopii a uz jen ten krk, dohmat a pod a je jasno … Mozna kytary z Tesca za 1500 kc mohou byt i horsi,a le tim to tak konci …

  24. Jolana.cz:

    re: cerma: Je to věc názoru. Hodně kluků na ní začínalo. Kdyby jí nebylo, tak by možná ani nehráli. Ve sbírce máme několik Galaxisek a je pravda, že co kus, to „originál“ (samozřejmě i s ohledem na stav). Ale ty, které jsou v dobrém stavu, jsou rozhodně pořád lepší, než mnoho dnes prodávaných čínských kytar doslova vyrobených z odpadků a lakovaných autoemaily, aby „se to lesklo“. A ještě jedna věc: pokud jste tuhle kytaru osadil jinou kobylou a machanikou, tak už to začalo být o něčem jiném. Když „číňana“ osadíte třeba pozlaceným hardwarem, tak to bude pořád hrát jako „číňan“. Zkuste si to… :-)

  25. cerma:

    musim rici, ze nic horsiho nez Jolana Galaxis jiz zrejme neexistuje.
    Byla to sice ma prvni kytara (v te dobe si nic jineho za dostupny peniz student nemohl dovolit)
    ale spise nez nostalgii pri pohledu na tuto zrudu citim vztek.

    Seznam uchylek teto kytary:

    • volna kobylka: idiocie prvniho stupne, nechapu kdo takovou hovadinu mohl vymyslet, Kytara se diky tomu neustale rozladovala a struny ujizdely
    • tremolo paka: kytara se rozadila takovym zpusobem, ze se museo ladit uplne znova
    • snimace: no comment. Cisty kanal znel jako neco mezi balalajkou a banjem, zkreslene to bylo pouzitelne pouze pri power akordech. Zahrat i pres lampove kombo zkreslene akord vedlo k neidentifikovatelnemu zvuku
    • drevo a zpracovani: mechanika velice uboha, krk se kroutil. Na sucho kytary znela jako banjo :-)

    Tato kytara predstavuje ukazku bezmoci komunisticke ekonomiky. Naprosto nesmyslny koncept volne kobylky a spatne elektroniky vede k tomu, ze kytara je pouzitena pouze jako rarita, nebo pro styly typy grind core atd …

    Jak jsem si ulevil, kdyz jsem si pak koupil Diamantku … Kytaru jsem vymenil za jakousi hovadinu a byl klid… Pokud ji mate doma, spalte ji. Blizi se dlouhe zimni vecery ..

    m.

  26. Daweythunder:

    Musím říct, že Galaxis je velmi povedená kytara.
    Přesto, že ležela více jak 10 let opřená o sedačku a stala se „obětí“ mého hraní si na kytaristu.
    Když sem začal hrát na kytaru a dostal sem Fokus Les Paul rozhodli jsme se že dáme do pucu i Jolanu a tak se stalo.
    Musím říct, že má dobrý zvuk, přesto bych neřekl že zcela čisty (ve srovnání s Fokusem). Páka mi struny nijak nepovoluje (mám na ní hozený Hybridní Ernie Ball) a to i přesto že stav nalazení kontroluji po každém delším hraní i s pákou.
    Musím říct že Galaxis je velmi dobrá kytara a srovnávání třeba s Fenderem či Gibsonem je zbytečné,Jolana Galaxis je prostě Jolana Galaxis a kdo ji nemá rád tak je to jeho problém, ale mě se na Jolanu hraje velmi dobře!

  27. Haveilija:

    Nevíte náhodou někdo z jakého je dřeva???

  28. Haveilija:

    Ja Galaxisku mám a nemůžu si na ní stěžovat. Sice ležela hezkých pár let na půdě v zimě, vedru a zdá se že vše přežila a hraje skvěle! Že se rozlazuje??? Mě teda ne používám tvrdší 10-ky struny a kontrolu lazení dělám tak jednou měsíčně a pořád je skvěle nalazená a to tremolo používám hodně. Zkoušel jsem několik zesilovačů, taky z efektu přímo do sluchátek a zvuk je ohromný!!! Zkoušel jsem i nějakou levnější kytaru (značku ani typ nevim, prý stála okolo 8-mi tisíc) a zněla tak tisíckrát hůř než moje Galaxiska. Takže Jolana (téměř) forever (teda až do tý doby než si našetřim na nějakou kytaru ESP) =D

  29. veverkoid:

    já na galaxisku „taky začínal“… někdo ji přestříkal na růžovo, knoflíky byly v barvě české trikolóry a krk měla z jolany star X. když se mi naskytla příležitost koupit jolanu superstar, neváhal jsem. oproti galaxisce měla mnohem lepší dohmat a plnější čistej zvuk. na tu superstarku hraju dodnes… jinak si ale myslim, že galaxiska je (byla) na rozjezd super a že taky hodně záleží na kusu…

  30. tajtex:

    Zdravim. Nejsem sice příliš zkušený kytarysta, ale s touto kytarou jsem velice spokojen. Před nějakou dobou jsem se rozhodl pro hru na el. kytaru, tak jsem zašel do bazaru. Měli tam krásnou přehlídku nejrůznějších instrumentů, avšak za nekřesťanské ceny. Tato se tam válela opodál na zemi se třemi strunami, orezlou mechanikou ladění (vlastně se všemi korozeschopnými součástmi), se zalomenou pákou tremola atd. Jenže za 900,–korun i s 20ti watovým téměř novým kombem Kustom. Neváhal jsem. Doma jsem ji rozebral, vyčistil, elektryku profoukl kontaktolem a natáhl struny. Hraju tvrdší styly jako thrash metal, death metal a podobně, takže hodně boostrování, ale za tu dobu (cca 2 roky) jsem hrál už na hodně kytar a žádná mi nevyhovovala, jako Galaxka. Má pro mě perfektní ergonomii, přehledné ladění (všechny kolíky na jedné straně s příjemným odstupem), … Pickguard jsem vystužil karbonem, takže kobylka je stabilní a asi o 2 mm víš, což způsobilo (nebylo to záměrem), že kytara výborně ladí v oktávě a nad ní. Jediná hrůza byla, když jsem rozebral tremolo a po opětovné montéži se kytara rozlaďovala. Utáhl jsem ho tedy na doraz a asi po týdnu se usadilo a už se ani nehne (nepoužívám ho). Co se týká zvuku, čistej nepoužívám a z toho co jsem si zde přečetl soudím, že bych ani neměl. Jestli si někdy koupim jinou, novou kytaru, tak Galaxka bude vždy na prvním místě.

  31. medis007:

    Taky ji mam ted doma, chvilku jsem na ni hral v kapele, ale vadil mi zvuk snimacu-nemaj konkretni zvuk a neni to jen o kombu, zkousel jsem to i s lepsima kombama, ale porad byl zvuk jako koule
    Ale jinak mam jolany rad a jsem rad ze jsem ji mohl zkusit

  32. kinx:

    mimochodem, vidi taky nekdo tu podobnost s galaxiskou ? :)
    [* http://img297.imageshack.us/…grayiah3.jpg *] – music man stingray 1977

  33. torst:

    Musim souhlasit s Kinxem. Galaxis byla dost zoufalá, zažil jsem 2. Jednak to je kobylkou s filcem, ta navíc byla opřená do toho plastového panelu. Prostě to byla hračka pro začínající. Třeba Irisky hrajou většinou velice dobře, fendrovitě, ale specificky. Ty bejvaly z dobreho dřeva, což je základ. Diamantky jsou taky proslulé, ale tam existovaly i hluché kusy. Ale ten konec 80-tých let – Galaxis, Proxima, to fakt nešlo.

  34. wlado:

    Já jí mám – sice kytarista, ale opírá se mi doma o zeď teď ne – nechal jsem si jí seřídit…:D Snad to vyjde, ale hrál jsem na ní a musím říci, že jako banjo rozhodně nezněla…:)
    w

  35. kinx:

    Zdravim,

    kousek ktery jsem mel hral opravdu jako banjo – za jednoho z viniku bych oznacil napriklad konstrukci kobylky, ktera byla na kouskach jakehosi hadriku (!). Nerikam ale ze se mezi galaxiskama nemohla najit nejaka ktera nehrala :) Kytaru jsem jinak zkousel na vsem moznem, od 5w homemade komba pres delicia solton chorus 50 po mesa/boogie mark I, bohuzel na vsem mel snimac u krku ubuceny, nekonkretni zvuk a snimac u kobylky byl plechovy a banjovy. jinak jsem se i koukal dovnitr a tam bylo vse v netknutem stavu, vcetne snimacu. Jinak jolanam fandim (zejmena tem starsim z horovic a hradce kralove), z nekterych kousku jsou malych upravach (vymena ladici mechaniky, voskovani snimacu, drobne veci v elektrice jako vymena potenciometru) opravdu profi nastroje za zlomek ceny dnesnich slusnych kytar :)

  36. Jolana.cz:

    Přeji pěkný den. Souhlasím s Vámi, že kvalita dnešních kusů je různorodá. Ve sbírce mám tři kusy, ale jen tento na obrázku je slušný a dá se na něj hrát. Tento kus byl ale seřízen a vše bylo rozchozeno a nemá problémy s rozlaďováním (alespoň ne zásadní :-) ) . Zvuk nijak nevyniká, ale rozhodně bych ho neoznačil za banjo. Záleží také na tom, k čemu to připojujete: poměrně slušně to znělo na slušnějších basových ! kombech Fender.. Záleží opravdu na stavu, protože většina kusů, se kterými jsem se setkal, je již hodně zdevastovaná (nejde jen o vzhled)…
    Jolanám ZDAR! :-)

  37. kinx:

    galaxisky jsou imho dost sileny nastroje. ja na takovou jako je na obrazku zacinal (akorat jsem mel hlavu v prirodni barve a cerny kryty snimacu), a kdyz jsem vzal do ruky indonezsky strat tak hned bylo jasno. Galaxiska mela zvuk jako banjo z bakelitu a za poctivy nastroj bych ji neoznacil (mechaniky, pohybliva kobylka, elektrika…). Vibrato bylo taky srandovni, povolovalo struny tak o pul tonu :)

Přidejte komentář

Abyste mohl komentovat, musíte se přihlásit.