Star IV.

Star IV.

Historie a popis:

Kytara Star IV. se vyráběla od roku 1962 v Hradci Králové. U nás byla označována jako Star IV. Pro export firmou Selmer jako Futurama II. Další informace připravujeme…

Zkušenosti s nástrojem:

Od pana Tatarky jsme mimo pěkných fotografií i tento popis k té spodní „Stárce“: „…Tak som zistil, že snímače, ktoré sú umiestnené na Futurame II, sú Jolana Brilant 3 a vyrábali ich ako snímatelné. Je to konštrukcia pri ktorej netreba do kytary vŕtať. Len sa to svorkami prichytí a kedy kolvek sa to dá zložiť dolu. Je to dosť raritka…“.

Díky velice :-)

Čekáme i na Vaše zkušenosti :-)


Vaše komentáře

Napište cokoliv k této kytaře: zejména Vaše zkušenosti, postřehy, opravy a doplnění textu a vše, co by mohlo ostatní zajímat. Obecné informace prosíme pište do OBECNÉ DISKUSE. Jakékoliv materiály, fotografie, delší texty a ostatní prosíme zašlete na náš e-mail

  1. mario22:

    Zdravim Vas vsetkych, takze sa mi prave podarilo kupit takuto Starku. Je vo velmi zachovalom stave. Hra sa mi na nej dokonca lepsie ako na mojej Yamahe. Mam poci ze ta gitara bola robena pre mna na zakazku. Velmi mi padne do ruky.

  2. Jolana.cz:

    Re: Smichoff: tento web si nedělá jakékoliv nároky na to být oroginální sbírkou – mustrem pro sběratele. Tento web byl založen jedním nadšencem, který „dal do placu“ základ svých nástrojů a další nadšenci k němu doplňují komentáře a další fotografie. A ty komentáře právě tvoří tu nejcennější informační hodnotu. Jak je v záhlaví napsáno: „Jolany sobě!“. Pište, korigujte, opravujte, ale nenadávejte. (To dneska umí každý Čech i Moravák a to dost dobře.) Anebo přijďte pomoc s tímto webem. Je toho hodně připraveného, ale bohužel z časových důvodů prozatím (a bohužel už dost dlouho) nezveřejněno a tak přijďte někdo helfnout. Jolana.CZ

  3. smichoff:

    Poznámka k „raritke“ 2 – jaký by mělo smysl z elektrické kytary sundavat snímače? Myslím, že Julko má pravdu a na tomto webu by se měli objevovat jen kytary v originálním stavu. Myslím, že spousta z nás ho používá úrávě na to – aby zjistila, co kam patří. Takovhe motanice web ze sběratelského hlediska trochu znehodnocují. Samozřejmně je možné sem dát i kytaru, která nedochovala v originálním stavu, ale pak je potřeba to k fotce jasně napsat.

  4. kodl258:

    taky jsem tuhle kytaru někdy kolem roku 88 koupil, to mi bylo 15. byla natřená na černo štětcem a měla pickguard z pertinaxu. přebrousil jsem jí a nastříkal na červeno, ale ten zeleno-hnědý dekl už jsem tam nechal. popravdě se na ní dost špatně hrálo, měla krk jako špalek – úzký a tlustý. třeba to je otázkou zvyku, ale já si nikdy nezvykl, takže jsem ji cca po dvou letech prodal. v tom věku člověk nemá moc smysl pro sbírání starých věcí.

  5. Fillous:

    Star IV. byla vůbec má první elektrická kytara. Začínal jsem na ní hrát a spousta mých známých se mi posmívala, proč začínám na tak starém kousku. Kytara se mi líbila již od prvního okamžiku a až později mi došlo, jak je oproti běžným el. kytarám malá. Avšak je opravdu okouzlující a lehká a za tu dobu, co jí mám, jsem si k ní vypěstoval jistý vztah a rozhodně bych jí nikdy neprodal. Dostal jsem jí v poměrně příšerném stavu, ale s tátou jsme se pustili do opravy a dnes vypadá poměrně k světu. Jelikož jsme nesehnali originální díly, byli jsme nuceni namontovat nový snímač a vůbec celou přední plastovou krytku včetně nového vstupu, potenciometru hlasitosti a 3-polohového přepínače.

  6. Nero:

    Ja ako muzikant so tiež hrával na Startke, výborný hmatník mala taká chutná gitarka.

  7. julko:

    Poznámka k „raritke“ – Snímače Brilant 3 výrobca nikdy nepoužil na žiadnom nástroji Jolana ani Futurama. Predávali sa v druhej polovici šesťdesiatych rrokov samostatne a boli určené na amplifikovanie v tej dobe vyrábaných akustických „Džibsoniek“. Bola to alternatíva k starším snímačom Resonet (používané na Cutaway) v Al púzdre s povrchovou úpravou žltým kovom, s opevňovacím plechovým držiakom. Neskôr k snímačom Brilant v plastovom púzdre tiež s upevňovacím plechovým držiakom. Tieto sa pripevňovali sa na hmatník. Nová konštrukcia upevnenia Brilant 3 však tlmila prirodzený rezonančný vplyv vrchnej dosky korpusu na kmitanie strún a tým aj na výskednú farbu tónu. Zobrazené snímače Brilant 3 používal aj Dežo Ursini na svojej čs. koncertnej džibsonke, v spojení s elektronkovým zosilňovačom Regent 30H na ktorej hral v legendárnej kapele The Soulmen. Zvuk je známy z nahrávky na dvojitej SP (Baby Do not Cry, I wish, I were, …)

Přidejte komentář

Abyste mohl komentovat, musíte se přihlásit.